Primăria Capitalei nu respectă traseele pentru pistele de biciclete stabilite prin strategia de transport a regiunii București-Ilfov, acuză Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). În plus, asociația a măsurat lungimea străzilor pe unde municipalitatea a anunțat că va face  63,5 km de piste pentru biciclete, iar acestea au doar 29,8 km, ceea ce înseamnă că un kilometrul de pistă va avea doar (aproximativ) 470 metri.

Primăria Capitalei a anunțat recent că a obținut aprobare de la Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanță de 67 km, proiect în valoare de 10 milioane de euro care va fi demarat anul acesta.

”În total, vor exista 240 de km de piste pentru biciclete în București, iar construirea acestora va continua și în anul următor. Potrivit HCGMB nr. 61/21.02.2018, proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanță de 63,5 km, ocupând o suprafață totală de aproximativ 201.000 mp. Este o prima etapă dintr-un proiect mai amplu, de 240 km. De asemenea, Primăria Capitalei urmărește introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de stații de închiriere, parcări și  achiziționarea de biciclete  pentru utilizare de către public care  se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei)”, se arată într-un comunicat emis săptămâna trecută de Primăria Capitalei.

Potrivit municipalității cele patru trasee sunt:

  • Traseul 1- Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- stradă Alexandru Șerbănescu- Bd. Aerogării- DN1- Piața Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan
  • Traseul 2- Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Șos. Ștefan cel Mare- Șos. Mihai Bravu
  • Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independenței- Bd. Națiunile Unite
  • Traseul 4- Piața Libertății- Piața Constituției- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul Național

Acestea însă nu corespund cu cele aprobate prin Planul De Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov, strategia de transport a regiunii București-Ilfov.

”Cu toate că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de Primăria Capitalei în aprilie 2017 fără să existe vreo observaţie privind infrastructura pentru biciclete, Primăria Capitalei a schimbat traseele stabilite de experţi. Noile trasee nu respectă criteriul de directivitate, anulând beneficiile pe care ar fi trebuit să le aducă această infrastructură. De precizat că în comunicat se vorbeşte despre o Comisie Tehnico-Economică a Ministerului Mediului care ar fi aprobat aceste noi trasee. În acest fel, Primăria Capitalei încercă să dea vină pe Minister pentru schimbarea traseelor stabilite de experţi după 2 ani de muncă, cu toate că este evident că acea comisie nu are în componenţă experţi în mobilitate urbană. De aceea, este important de aflat care sunt experţii care susţin aceste schimbări şi care sunt argumentele lor”, se arată într-un comunicat OPTAR.

În plus, potrivit OPTAR, comunicatul de presă emis de Primăria Municipiului Bucureşti anunţă că cele 4 trasee vor avea 63,5 km, însă lungimea străzilor pe care se fac pistele pentru biciclete au doar 29,8 km. Asta înseamnă că kilometrul de pistă va avea doar (aproximativ) 470 metri, susține asociația.

continuare: hotnews 

Cat de mare e mizeria prezentata mai sus?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.