Șantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a ajuns într-o situație critică după ce construcția de nave a fost suspendată pe termen nelimitat iar contractele de reparații se împuținează pe zi ce trece.

Mai bine de o treime dintre salariati, desi vin inca la serviciu, nu mai au ce lucra, scrie ziare.com.  Șantierul a pierdut peste 2 miliarde de lei doar in perioada 2012-2016. Societatea este deținută de sud-coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) – cu 51% din acțiuni și de statul român prin Ministerul Economiei (prin intermediul Șantierului Naval 2 mai în care este acționar majoritar).

 

In decembrie 2017, olandezii de la Damen erau pe punctul de a prelua afacerea si a incerca sa o puna pe picioare, cand Guvernul Tudose a decis sa impiedice tranzactia. Acestia au afaceri de succes in 120 de tari si au raportat, in 2016, o cifra de afaceri de 1,7 miliarde de euro.​

 

Nu e de mirare, în aceste condiții, că olandezii erau priviți ca speranța de redresare financiară a șantierului:

 

“Era sigur, in proportie de 99%, ca Damen va prelua actiunile partii sud-coreene. Am purtat discutii formale cu viitoarea conducere. Mai mult, conducerea societatii impreuna cu Damen accesase o linie de credit pentru a putea continua lucrarile. Se pregatea chiar organizarea unei festivitati”, spune liderul Sindicatului Liber “Navalistul”, Laurentiu Gobeaja.

continuare: revista22

Cat de mare e mizeria prezentata mai sus?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.