Decizia de a realiza benzi unice RATB în nordul Capitalei a provocat o adevărată „revoluţie a traficului”, însă nu în sensul promis de Gabriela Firea. În apărarea sa, primăriţa a susţinut că este vorba de un simplu test menit să identifice „punctele nevralgice”, însă opoziţia nu pare deloc convinsă.
Gabriela Vrânceanu-Firea
Gabriela Vrânceanu-Firea (Florin Chirilă/Epoch Times)
Implementarea proiectului benzii unice RATB va fi reluată după începerea vacanţei şcolare, când traficul este mai redus, a anunţat luni, pe pagina sa de Facebook, primăriţa Gabriela Firea, după ce zona de nord a Capitalei a devenit practic o uriaşă parcare.”Urmare a testului realizat în această dimineaţă au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulaţia transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor şcolare. Până atunci se va circula fără restricţii, ca şi până acum, pe tronsonul Băneasa – Piaţa Charles de Gaulle. Am solicitat tuturor instituţiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanţa elevilor”, a declarat Firea.

Potrivit primăriţei, până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficienţa acestui proiect, atât în ceea ce priveşte componenta de informare a populaţiei cât şi suplimentarea efectivelor de poliţişti locali şi de la circulaţie în intersecţii. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar şi va înfiinţa noi linii preorăşeneşti care să preia o parte dintre navetiştii care vin zilnic în Bucureşti.

„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea şi suplimentarea parcului auto al RATB şi cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluţia pentru descongestionarea traficului în Bucureşti. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creştere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor şi o diminuare cu până la 25% a timpilor de aşteptare în staţii, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, a adăugat Firea.

În acelaşi timp, primăriţa a solicitat Direcţiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 şi în zona Băneasa) unde cetăţenii din Ilfov, care lucrează în Bucureşti, să-şi poată lăsa maşinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsură se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

„Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Baloteşti şi Gruiu, astfel încât cetăţenii din aceste localităţi să beneficieze de liniile RATB, a adăugat Firea.

Reacţia Opoziţiei: „Evident că nu a fost vorba de niciun test”

„Dragi bucureşteni, referitor la benzile unice… Îmi cer scuze, în numele Primăriei Generale, (chiar dacă nu reprezint executivul), pentru faptul că doamna Primar General vă ia de proşti atunci când vă spune că balamucul din Nordul Capitalei a fost „urmare a testului realizat”.

Este evident că nu a fost vorba de niciun test, altfel n-ar fi fost instalaţi stâlpi despărţitori (care au costuri apreciabile pentru un simplu test) şi dacă ar fi fost un simplu test, ar fi fost anunţat ca atare.

Este vorba doar de incompetenţă, în forma ei pură, Gabriela Firea ne jigneşte tuturor inteligenţa, încercând să dea impresia că stăpâneşte o situaţie care i-a scăpat de sub control”, a reacţionat consilierul general al PNL Ciprian Ciucu.

Sursa: EpochTimes

Cat de mare e mizeria prezentata mai sus?

Lasă un răspuns